Popular Posts

There was an error in this gadget

Follow by Email

Friday, June 26, 2009

MONOLOG SEORANG GADIS

MONOLOG 1

Suatu ketika Sang Hati pernah dimiliki..

Namun dia nekad untuk menarik diri..

Kerana cinta yang dimiliki bukanlah cinta sejati..

Kini Sang Hati masih menanti..

Bilakah pintu hatinya akan terbuka untuk menerima hati seorang lelaki..

Yang setia menanti di sini..

Dekat aje ni ha.. (hambik kau tetiba tukar rentak pulak)

Tinggal sekampung je pun..

Apa lagi yang kau tunggu Inot oi?

Dia tu anak ustaz..

Ada kelulusan dalam bidang syariah pulak tu..

“Apa lagi yang kau cari?” Suara hatiku bertanya..

Aku menjawab, “Aku nak jadi kaya dulu..”

Suara hati bertanya lagi, “Kalau kau kaya pun harta kau tu boleh bawa mati ke?”

Aku menjawab, “Harta memang tak boleh bawa mati, tapi pahala dari harta yang aku salurkan untuk kesenangan keluargaku pasti boleh dibawa pergi kan?”

Suara hati membalas, “Haish, I tak taulah lagi macam mana nak nasihat you ni!”

Tiba2..

“Alah.. Dah kahwin nanti lagi rezeki datang berganda2 sebab rezeki suami dan isteri bergabung.. Itu kan berkat perkahwinan..” Nasihat Fauzi Nawawi tergiang2 di telingaku..

(Hambik kau.. Artis nasihat baru nak dengar..)

Hmm..

Nak terima ke tak nak?

Nak ke tak nak?

Tak nak ke nak?


.............


MONOLOG 2

Dia seorang yang aku cintai.. (cinta sangat2)

Dari setiap katanya berbaur inspirasi.. (kadang2 ada juga keji)

Dari setiap renungannya menggambarkan isi hati.. (kadang2 tak boleh baca langsung)

Dari setiap sentuhannya mendamaikan jiwa ini.. (damainya la hai.. terbang.. terbang..)

Dia.. (siapa tu? ha..)

Di hatiku.. (hai dia.. awak ok tak dalam hati saya?)


...............


MONOLOG 3

Hati saya ada pada A..

Tapi hati A bukan pada saya..

Sekarang ada B nakkan hati saya..

Tapi hati saya masih nak kekal pada A..

Sebab A sumber inspirasi saya..

Walaupun dia kadang2 kejam terhadap saya..

Tapi dia lebih banyak baiknya daripada kejam..

Itu yang buat hati saya masih ingin bersamanya..

Cuma A tak tau yang hati saya betul2 ingin bersamanya selalu..

Saya harap hati A boleh jadi milik saya juga..



..................

MONOLOG 4

Tiba2 saya rasa saya nak kahwin..

Encik A, sila hubungi saya kembali..

Mari kita tetapkan tarikh merisik..





.............

notakaki: eh eh, terasa kemiangan di satu pelusuk tubuhku. tolong garukan boleh tak?

6 00 komen:

ila ni said...

fuyoh cayak ah inot!!!
bravo2!
oi A cepatlah masuk pinang kawan aku nih~~

HuSna aNaK EnCiK aZaHaR said...

monolog yg sgt mendalam..
terus terang cara terbaik..n istikharahla...insyaAllah dipermudah urusan...yeay inot nk kawen..lalala~~~

ARYN said...

muahaha. suka monolog 1 :p ko online kt mana ne?

archienot said...

ila:
lek2 dlu..
xkaya lg nih..
cma nk minta dia masuk merisik je dlu..
sbg langkah utk tidak menggatal lg di msa depan..
wakakaka..

husna:
belum nk kawin lg la..
bru rasa je..
huhu..
thanks atas nasihat kamu..

aryn:
aku online di cc..
anak ustaz tu belum contact aku balik ar..
nyesal aku berkelakuan garang dengannya..
wuwuwuwu..

amy said...

fuiyoooo inot.
cayalah..
ade2 unsur2 kemiangan di situ
keke

btw..
syabas..
monolog itu indah, bukan

INOTLOVEHUNTER said...

amy:
monolog memang indah..
itu mmg hobi aku sejak dulu..
mcm orang giler cakap sorang2 tp puas sbb terluah ape yg terbuku kt hati..
biarlah takde sape dgr pun..
anggap je ade org dgr..
haha..