Popular Posts

There was an error in this gadget

Follow by Email

Saturday, January 30, 2010

Orang Kecil Jangan Disangka Lemah

Hari itu, orang klinik kesihatan datang ke Sekolah Kebangsaan Bukit Changgang. Pelajar2 Tahun 1 akan disuntik vaksin apa entah. Tibalah saat masing2 menyalin pakaian demi mengelakkan darah akibat suntikan itu terkena pada baju sekolah. Masing2 pakai baju T. Tapi, ada separa pelajar perempuan hanya berkemban saja ok. I mean, tanggalkan baju dan kain sekolah ditarik hingga paras dada. Haha... Nasib baik hang baru 7 tahun. Taklah bernafsu makhluk2 lelaki di sekeliling melihatnya.

Waktu itu, sesi persekolahan baru saja bermula. Lebih kurang 2-3 minggu saja. Jadi, aktiviti cucuk-menyucuk ni memang tak pernah diketahui oleh sebahagian besar daripada pelajar2 tersebut. Memang ramai yang menangis. Tak kira lelaki ke perempuan ke, sama je. Selesai aktiviti menyucuk, cikgu pun masuk ke dalam kelas. (Cis, ingatkan boleh balik terus. Maklumlah. Konon dah cedera parah kena cucuk dengan nurse.)

"Siapa yang menangis tadi waktu kena cucuk? Azlina ye?" tanya Cikgu Noridah. Aku terkejut. Ah, apasal aku pulak yang kena? Aku macho la dowh. Takdenye nak menangis disebabkan hal kecil macam ni. Bebelku di dalam hati.

"Bukan cikgu. Lily yang menangis," jawab Norliyana. Huh. Nasib baik ada orang back-up.

"Lily menangis? Cuba tengok Azlina. Badan kecil tapi tak menangis," aku tersenyum bangga mendengar pujian itu seperti gaya Shinchan lagaknya. Oh, Lily ini berbadan besar dan tinggi. Itu sebab cikgu sindir dia kot.

The moral of the story: Takde moral kot. Tapi, kebiasaannya apa yang aku nampak orang yang berbadan kecil ni biasanya jiwanya kuat. Mungkin sebab dah biasa dibuli dari kecil, jadi mereka dah tak ambil peduli dengan apa yang orang buat atau kata. Dan aku menjadi garang dan sedikit maskulin pun disebabkan inilah. Untuk mengelakkan diri dari dipandang lemah oleh musuh2 durjana di luar sana. Mereka sentiasa memburuku. Dan aku tak mungkin berubah kerana aku tidak mahu berubah. Perubahan itu pasti akan membuatkan aku kelihatan lemah. Jadi, berhenti berangan untuk mengubah diriku menjadi feminin. Aku tidak mahu. Dan aku tidak rela.

Thursday, January 14, 2010

Apa Ye Yang Salah?

Hari itu, di Tabika KEMAS RTB kami semua belajar mengeja. Kami kena mengeja macam2.

Cikgu: Siapa boleh eja LORI?
Azlina: Saya cikgu! Saya! (Sambil melompat2 dan mengangkat tangan.) El O Lo Ar Ai Ri... Rori...
Cikgu: Salah tu. Cuba lagi sekali.
Azlina: (Mengerutkan kening sambil berfikir2.) El O Lo Ar Ai Ri... Rori...
Cikgu: Salah. Siapa lagi boleh jawab?

Azlina termangu2. Apakah yang salah?

Apa yang salah? Siapa boleh jawab?

Tuesday, January 12, 2010

The Stupid Thing That I Had Ever Made...

Spending money for someone who is not mine was the stupid thing that I had ever made...
And what the most stupid was that I had done it for a hundred times since many previous years ago...
What a stupid of me huh?
It is better if I spend that money to register gym or maybe 'joli sorang2'...
I don't know what I'm thinking of...
I made it to get their attention...
To get their love...
And I just realized that I was wrong...
All of that are just for their partners...
Come on...
Wake up Inotlovehunter...
Stop acting macho la...
You can hunt the precious love that you want by opening your eyes...
He is just there...
Waiting for you...
Em, maybe...
I hope so~

footnote: no more money for you, my 'bebeh(s)'...

Saturday, January 9, 2010

Aku Nampak Kamu...

Bila aku pandang sana, aku nampak kamu...
Bila aku pandang sini, aku nampak kamu...
Bila aku pejamkan mata, aku nampak kamu...
Bila aku bermimpi, aku nampak kamu...

Cuba kamu bagitahu, bilakah masanya aku takkan nampak kamu?
Kamu memang hebat...
Boleh muncul di mana-mana sahaja aku berada...
Kamu, jom kita berkasih-sayang...
=.P

notakaki: aku sayang kamu giler2... just hoping the best for you... (ini adalah catatan yang tak terluah dek kata2...)

Tuesday, January 5, 2010

I Miss You...

Kau pergi di saat aku masih menginginkanmu di sisiku...
Siapa lagi yang dapatku belai, dapatku peluk di saat aku gembira dan sedih nanti?
Siapa lagi yang dapat menghiburkan hatiku dengan kerenah2 yang menghiburkan hati itu?
Tiada lagi suara2 manja yang menyambut kepulanganku di kampung...
Tiada lagi suara2 comel yang meminta2 nak masuk rumah walaupun aku tak bagi...

You were so adorable oh my late kittens...
I miss you so much...
I wanna hug you everyday and everywhere...
But, who knows our fate...
You were gone first...
I miss you...
I miss you...
I miss you so badly...


Ini Singa... Sedang mengendap Beruang...


Ini Kakak... Kelahiran generasi yang pertama dari ibu yang sama... Yang lain semua adalah generasi yang kedua...


Ini Comel... Dia sangat pendiam...


Ini pula Beruang... Dia sangat nakal but, so adorable... Suka tunjuk macho! Oh, I miss him so much!!! =.(

But, what can I do?
They were gone...
They were gone and they were gone again...
I miss them so badly...

Al-Fatihah to them...

Sunday, January 3, 2010

I'd found this phrase in a copy of "The Compilation of Anything":

It’s hard to make people know you love them or appreciate your love…
You just have to allow them realize for themselves that you do...

But, how to make them realize?
Anyone?