Popular Posts

There was an error in this gadget

Follow by Email

Saturday, August 29, 2009

Pendapatan Pertamaku

Alhamdulillah semalam aku dah dapat gaji pertamaku...
Apalagi...
Faham2lah kan bila dah dapat duit ni, ada je rancangan nak beli itu, beli ini...
Tapi, bila aku nak keluarkan duit dari ATM tu, tiba2 dirasakan jumlah yang ada terlalu sedikit...
RM1600 lebih...
Kenapa ek bila kita dah memiliki sesuatu tu walaupun mungkin agak banyak daripada apa yang orang lain miliki kita tetap rasa tak mencukupi?
Kenapa ek?
Kenapa ek?
Ek? Ek?
Mungkin sebab kena bayar PTPTN lepas ni, tanggungjawab kepada ibu bapa dan adik2, lagi2 dah dekat2 nak raya nih..
Nak bayar sewa rumah/bilik lagi termasuk perbelanjaan harian lagi...
Nak ambik lesen kereta lagi, nak beli kereta lagi sebab kalau takde kereta tak boleh jumpa klien nak bawak sample lampu nak tunjuk kat klien (bos katalah)...
Kalau takde kereta alamatnya duduk ofis je la diriku ini jadi draughtsperson walaupun jawatan yang diberikan adalah interior designer...
Nak tunggu gaji keberapa la pulak nih baru boleh beli kereta...
Baru tahu rasa seksa jiwa orang bekerja...
Tapi, takpe...
InsyaAllah aku akan kendalikan pengurusan wangku dengan sebaik mungkin...
Ofismatesku, harap anda fahamlah ye keadaanku ini...
RM1600 sebulan tu belum cukup untuk aku berfoya2 buat masa ini...
Tunggu gaji aku dah naik beberapa bulan lagi...
Masa tu anda nak ajak aku berfoya2 sakan pun tak ape...
Ok?
Ok...
------------------------------------------------------------------------------
Semalam keluar berbuka puasa dekat Popeyes di Sunway Pyramid. Habislah RM10. Pastu balun pulak Caramel Cream kat Starbuck Coffee. Habislah RM4.15 (selebihnya tumpang duit ofismate. hahaha...). Tengah menyesal la ni. Habis duit tu tak kisah sangat. Menyesal sebab perut yang dah mula mengecil dulu kini membuncit kembali. Aduh... Bulan puasa ni langsung tak bersenam lagi. Tak tau nak bersenam waktu bila. Kalau hari biasa selalunya bersenam lepas solat Subuh. Tapi, bila bulan puasa ni sah2 la tak boleh nak bersenam lepas subuh sebab perut full. Nak bersenam petang pun, balik dari ofis lambat. Kadang2, kerja sampai malam. Nak bersenam waktu malam je dah mengantuk. Letih bekerja. Habis tu bila masanya aku nak bersenam nih? Seseorang tolong selamatkan diriku. Aku mahu kelihatan kurus raya nih. Aku tak mahu dikata oleh saudara-mara lagi bahawasanya badan aku sama saiz dengan mak aku. Tolong! Tolong!

Ok... Done...

Selamat menjalani ibadah puasa semua. Jaga tingkah-laku...

Wednesday, August 19, 2009

Bos Kata Rugi Siapa Tak Ambik Saya Kerja..

Bos kata rugi siapa tak ambik saya kerja... Saya pun fikir begitu juga... Apa pendapat anda pula?

Thursday, August 13, 2009

Sibuk Betul La Kononnya Ni...

Saya betul2 sibuk ni sejak dah bertukar kerja sampai tak sempat2 nak buat announcement yang saya sudah meletakkan jawatan sebagai cikgu ganti di sekolah kampungku. Sekarang saya bekerja di M Lux, syarikat konsultan bagi pencahayaan di dalam dan di luar bangunan. Jawatan yang saya pegang adalah Interior Designer. Ok2.. Ketiadaan privasi untuk menaip panjang2. Nanti bila2 saya sambung balik la ek.. Tata..