Popular Posts

There was an error in this gadget

Follow by Email

Monday, March 21, 2011

Auntie Yang Jahat

Ada seorang auntie...
Dia rasa dia jahat...
Sebab semalam dia telah termarah anak-anak buahnya...
Dia sedih sangat kerana telah memarahi mereka...
Dan dia lagi berasa sangat jahat kerana telah memarahi mereka dengan suara yang menyerupai raksasa...
Dia sendiri sangat takut bila mendengar suaranya sendiri pada waktu itu...
Di saat dia memarahi mereka, dia terlihat si kakak seperti tersentak-sentak akibat terkejut...
Nasib baik si kakak tak menangis dan cuma terdiam sahaja...
Dan dia masih terbayang-bayang situasi itu di ketika ini...
Sampaikan dia rasa nak menangis sahaja mengenangkan keadaan itu...

--------------------------------------------------------------------------

Auntie minta maaf Auni...
Auntie cuma risau tengok Auni dan Shakir main grill pintu...
Auntie takut tangan korang tercepit...
Nanti bengkak, dah tak elok tangan tu...
Kalau bengkak untuk sementara tak apa lagi...
Tapi, kalau bengkak sampai putus urat tangan macam mana?
Bukannya benda macam ni tak pernah berlaku kat dunia ni...
Itu sebablah auntie risau sangat semalam sampai auntie termarah korang...

Auntie harap Auni dan Shakir tak nakal lagi...
Auni jaga Shakir baik-baik..
Tunjuk teladan yang baik kat Shakir ye...
Auntie tau Auni boleh jadi kakak yang baik...
Love you, Auni dan Shakir...


Auni dan Shakir yang sangat mesra. Sampai hati auntie marah korang berdua yang comel ni. Auntie minta maaf sangat. Auntie nak nangis ni. =.(

Wednesday, March 2, 2011

Tanda2 PMS Seorang Aku

Ini mungkin tanda2 PMS yang aku alami.

1. Menjadi terlalu sensitif dengan usikan rakan2 lagi2 kalau usikan itu usikan yang berulang2 setiap hari. Mungkin aku bosan mendengarnya atau tak puas hati kerana usikan itu tiada kebenarannya sekiranya ia melibatkan keperibadian aku.

2. Rasa nak berlari laju2 dan langgar mana2 dinding yang berhampiran untuk menghilangkan stress. (Aku tak tau la mujarab ke tak. Tapi, memang itulah yang aku rasa kalau stress sangat.) Aku kerap stress pada waktu sebegini.

3. Rasa nak merajuk dengan semua orang kerana menganggap mereka tak memahami aku sama ada dari segi kerjaya atau sosial. Tak kisah la sesiapa pun sama ada orang yang paling aku sayang ke, orang yang sederhana aku sayang ke atau orang yang aku tak sayang langsung. Semuanya aku rasa suka membawa masalah kat aku.

4. Akibat kerap dibuli sewaktu kecil, rasa nak defend diri tu semakin menjadi2 apatah lagi waktu perubahan hormon ni. Perasaan nak defend diri tu berkali2 ganda. Kalau boleh tumbuk muka pihak lawan lagi bagus. Kalau boleh nak marah dia puas2 sampai hancur robek hatinya. (Lepas tu aku pulak yang rasa serba-salah tak tau nak minta maaf macam mana. Masalah betul... -_-!!) Minta maaflah ye kepada sesiapa yang pernah kena tengking. Lain kali jaga mulut sikit supaya tak kena sembur secara tiba2.

5. Kerap rasa nak menangis. Tapi, tak menangis. Rasa je. Ego punya pasal.

Itu je kot.

Kenapa aku tulis benda alah ni? Aku pun tak tau. Saja nak tulis kot? Sebab ramai orang tau aku ni suka berubah2 sikap dalam sekelip mata, mungkin ini boleh dijadikan alasan kot? (Tak berani nak kata diri sendiri gila. Harap dijauhkanlah.)

Sekarang, terbukti aku masih ada ciri2 seorang perempuan dalam diri. Alhamdulillah.