Popular Posts

There was an error in this gadget

Follow by Email

Saturday, September 12, 2009

Orang Yang Aku Nak Tak Dapat, Orang Yang Aku Tak Nak Kacau Aku Pulak...

"Orang yang aku nak tak dapat, orang yang aku tak nak kacau aku pulak..."

Normallah kan perkara macam ni terjadi...
Bukan kat aku seorang saje...
Orang lain pun pernah melaluinya kan?
Dalam merungut macam ni, ada tak kita terfikir yang diri kita ni cukup layak ke untuk empunya badan pujaan hati kita tu?
Kot2 orang tu punya peribadi baik, tapi diri kita sendiri perangainya mengalahkan hantu...
Kadang2 kita tergila2kan orang2 lawa, hensem, macho, tapi bila tengok diri sendiri, uh...
Orang pandang pun tak selera...
Ok2...
Tapi, aku comel...
Masih ade peluang untuk dapatkan jejaka idaman...
Takpe... (saje nak tingkatkan keyakinan diri)
Bukan nak memburukkan ciptaan Allah, cuma...
Oklah...
Kalau dah tau muka tak lawa mana, terapkanlah sikit personaliti diri tu dengan sifat2 mahmudah...
Sekurang2nya sejuk mata orang memandang...
Bak bercahaya sirna wajahmu gitu...
Kan?
Betul kan?
Ini tak...
Muka dahlah tak seberapa...
Kewajipan sebagai seorang 'hamba abdi' selalu dibuat main2...
Macam mana tu?
Agak2 ada ke orang nak pandang kalau macam tu?
Mungkin ada la kot kalau tak tau perangai sebenarnya kan?
Macam mana nak jadi pemimpin keluarga kalau diri sendiri tak terpimpin?
Macam mana nak mengajar anak2 tentang kewajipan2 seorang 'hamba abdi' kalau diri sendiri pandang ringan tentang kewajipan tersebut?
Macam mana?
Harap aku dijauhkan daripada terlajak begini jauh...
Oh...
Orang kata kalau nak tengok macam mana keadaannya umat yang akan datang, tengoklah macam mana umat yang sekarang...
Fahamkan?
Bagus murid2 sekalian...
Kelas tamat...

notakaki: mahu perbaiki diri sendiri... harap dapat membantu yang lain juga...