Popular Posts

There was an error in this gadget

Follow by Email

Wednesday, July 22, 2009

Ye.. Saya Marah2 Lagi..

Ingat saya suka sangat ke marah2 ni?
Tak cool la beb..
Haih..
Budak2 ni pun satu la..
Saja aje nak buat saya jadi tua cepat..
Dah elok2 saya awet muda macam ni tak pasal2 nanti ada kedut di mukaku..
Tak mau la..


notakaki: cikgu lagi ganas daripada murid. padan muka kamu..

Monday, July 13, 2009

Aku Seorang Cikgu? Hihi..

Aku jadi cikgu? Sangat sukar untuk dipercayai. Nak buat budak2 sekolah rendah dengar cakap kita bukannya mudah. Mencabar sungguh bagi aku yang sangat pendiam ini mengajar 3 buah kelas yang kesemuanya mulut murai. Macam mana ek nak hadapi situasi macam ni? Rajin sungguh murid2 aku bercakap. Sangat hiperaktif. Bagi aku yang tak punya pengalaman apa2 dengan budak2 dalam lingkungan umur ini, agak susah nak kawal mereka ni. Lagipun, seingat aku kalau zaman aku sekolah dulu, murid2nya taklah seaktif ini. Agaknya budak2 sekarang memang hiperaktif ek? Anak buah aku yang paling tua pun baru masuk 2 tahun lebih umurnya. Jadi, agak susah untuk aku menyesuaikan diri dengan murid2ku ini. Walaupun ada yang agak ramah, manja, nak melekat je dengan aku, tapi untuk buat mereka menumpukan pada pelajaran mungkin agak payah sikit. Mereka lebih suka kalau cikgunya ini berborak2 kosong. Hoh..

Anak2 sekalian. Kita pergi sekolah untuk apa ya? Untuk belajar kan? Bukan untuk main2 kan. Ha.. Jadi, silalah fokus pada apa yang cikgu sampaikan ye. Nanti kamu juga yang pandai. Dah pandai nanti boleh dapat nombor satu dalam kelas. Dah dapat nombor satu, nanti cikgu belanjalah coklat ke, kuih yang mak cikgu buat ke. Cikgu dah bagi coklat dan kuih nanti bolehlah anak2 rekomenkan 'abang anak2' pada cikgu. (macam pelik je perkataan 'abang anak2' tu). Hihi.. Eh eh, tergatal pula. Weeee..

Para pembaca sekalian, silalah doakan kejayaan aku dalam bidang pengajaran yang sementara ini. 3 bulan je pun. Tapi, aku lagi berharap anda mendoakan kejayaan aku dalam interview kerja esok di Seremban. Harap2 lepas la aku dari seksa mengajar ini. Huhu.. Aku tak sanggup tunggu lama2 u. Aku fed-up nanti kang. Ha.. Ada kang kes penderaan kanak2. (Konon2 je pun. Tak berani pun nak pukul2 orang ni). Mau aku mengalami kemurungan mengalahkan orang meroyan.

Ok la. Selamat beramal dan tak mau murung2 ok. Daaa~