Popular Posts

There was an error in this gadget

Follow by Email

Tuesday, December 2, 2008

Tag oleh Islami

To tag along: You have to list 7 weird things about yourself, post it in your blog, tag at least 7 people (list their names), and comment on their blog to let them know that you just tagged them.

7 perkara pelik tentang aku.

1. Walaupun umur aku hampir mencecah 22 tahun, tapi aku masih nampak seperti budak-budak. Senang kata, adik-adik aku lagi nampak matured daripada aku. Kalau pergi kenduri atau melawat saudara-mara pun, orang akan ingat aku anak paling bongsu. Sebab aku paling rendah. Kalau nak kata saiz badan aku kecik, dulu mungkin ye. Sekarang saiz badan aku dah melebar dengan ketinggian yang tak boleh nak meningkat tinggi lagi. Jadi, perkataan kecik itu tak sesuai untukku. Senang kata, aku dah gemuk. Tapi, takpe. Aku berazam nanti dah keje aku nak buat rawatan pelansingan badan. Tu sebab aku agak tak sabar-sabar sebenarnya untuk habis belajar. Aku nak keje sampai kaya. InsyaAllah. Semoga aku tak lupa diri bila dah kaya.

2. Ada beberapa orang kawan aku suka mendapatkan khidmat nasihat daripadaku terutamanya tentang soal cinta walaupun aku tak pernah bercinta kecuali dengan yang sorang tu. Kalau ade yang pernah baca entri aku yang lama dulu, tau la kot sape yg sorang tu. Mungkin disebabkan aku suka menyelitkan unsur-unsur agama dalam nasihat lalu diorang berterusan mengadu pada aku. Oh, aku taklah baik sangat sebenarnya. Tapi, tak salah kan kongsi ilmu agama yang diperolehi waktu di sekolah dulu.

3. Aku suka tengok perempuan yang cantik dan hot sejak sekolah rendah lagi. Tapi, masuk sekolah menengah, perangai ni makin menjadi-jadi. Memang pelik. Tiap kali berdepan dengan diorang aku akan menggigil lalu kelu lidah membisu. Haha… entah ape-ape entah.

Pernah masa kat matrik dulu, aku kena berkongsi menjawab soalan tutorial dengan sorang perempuan yang aku rasa agak hot jugak. Menggigil tangan aku nak menulis. Tiba-tiba, keluar dialog ni dari mulut aku. “Eh, apehal menggigil ni?”. Lalu, aku menggoncang-goncangkan tangan aku biar stabil sikit. Budak tu tersenyum lalu berkata, “Sampai menggigil kau ye duduk sebelah aku,”. Dan aku hanya mampu tersengih. Aduyai… Hah. Is, kau jangan tak tau pulak kenapa aku segan-segan dengan kau masa sekolah dulu. Sebab ni la. Tapi, sekarang rasanya aku dah tak segan kot ngan kau. Hehe…

Dan disebabkan ini juga, secara automatik aku telah meminati Siti Nurhaliza selepas melihatnya untuk kali pertama waktu Juara Lagu 1996. Macam jatuh cinta pandang pertama gitu. Lepas tu, aku memang fanatik giler ngan dia. Tapi, takde la sampai kelu lidah membisu bila tengok dia sebab sekadar tengok kat tv je. Tu dah kira mengada-ngada namanya.

4. Aku berwajah serius. Tapi, orang tetap kata aku comel. Oh, itu anugerah Ilahi. Thank you Allah… Aku jarang senyum, tapi tak tau la kenapa aku akan tersenyum bila memandang anak buah aku. Dan dia sangat suka dengan aku. Kanak-kanak memang comelkan? Dia seolah-olah dapat membaca isi hati aku yang sayangkan dia walaupun aku berwajah garang. Dia juga langsung tak takut dengan bapak aku yang berwajah bengis.

5. Aku sangat penyegan dan pendiam orangnya. Bila jumpa orang yang baru dikenali, aku memang akan diam. Perlu diajak berborak dulu baru aku akan rancak berkata-kata. Bila jumpa kawan-kawan lama yang dah lama tak jumpa pun, aku memang akan kelu lidah membisu. Tak terkata-kata. Ini pun boleh menyebabkan mereka anggap aku pelik. Mesti diorang beranggapan bukan-bukan contohnya macam “Kenapa Inot tak banyak cakap?” atau “Sombongnya Inot sekarang.” Ah, pandai-pandai je aku buat andaian.

6. Aku belum rasa ingin bercinta. Konfem! Dulu pernah rasa nak kawin cepat tapi selepas aku kecewa dengan cinta pertama, aku rasa aku masih belum bersedia nak kongsi hidup dengan orang lain. Aku masih ingin memenuhi kehendak diri sendiri dulu sebelum memenuhi kehendak orang lain. Dan lagi, aku sangat kecewa bila lelaki-lelaki yang aku suka tak sedar betapa sukanya aku kepada mereka. Sekarang, kalau ada laki hensem depan mata pun aku tak rasa teruja nak pandang. Hehe… sangat tawar hati nampaknya diri ini. Tunggulah. Masanya akan tiba jua untuk aku bercinta. Tapi, aku inginkan cinta selepas berkahwin. Nikmat lebih terasa. Satu-satunya lelaki yang aku masih suka sampai sekarang adalah Salman Khan. Dia sangat cute dan tough. Aku suka!!!

7. Orang ingat aku budak alim sedangkan aku ini tersangatlah nakal. Hehe… betul! Mungkin aku nampak baik sebab diorang tau aku budak sekolah agama. Dan pakaian-pakaianku pun tak berapa nak ketat. Aku tak suka sebenarnya berpakaian ketat. Sebabnya, dah tentu la sebab body aku tak cun. Tapi, yang paling penting, kalau body aku cun pun, aku harap aku takkan berpakaian ketat. Kerana berpakaian ketat itu tak ubah seperti berbogel. Itu salah satu firman Allah. Oh, aku bab peraturan yang dah ditetapkan Allah ni memang tak berapa berani aku nak langgar walaupun adakalanya terlanggar juga. Tapi, bab peraturan yang ditetapkan manusia, berani la aku nak langgar. Bab ni, memang aku akan jadi tersangat nakal. Sebab, peraturan manusia ni kadang-kadang menyusahkan orang lain. Betul tak?

Aku nak tag Ila... Go Ila!!! Go!!!

1 00 komen:

ila ni said...

aiseh, parah ni, nk kena ade tmpt yg selesa utk settlekan tag nih wahahah