Popular Posts

Sunday, December 28, 2008

I'm back...

Maaflah. Dah lama tak update blog sebab takde bekalan internet di retreat houseku. Kini, i'm back. Tapi, biar pun i'm back tapi, aku seperti tiada perasaan keterujaan untuk mengupdate blog. Bukan tiada cerita. Kalau nak diceritakan, memang baaaaaaaaaaaaaaaaaaaanyak sangat nak dikongsikan tapi nanti2 la ye. Ok la. Aku tulis satu ni je. Yang lain, may be minggu depan.
------------------------------------------
Sebenarnya, aku banyak keje nak dibuat ni. Hehe... Masa cuti 7 minggu sebelum ni ada dapat keje rumah daripada lecturer. Kena hantar hari Selasa ni. Tapi, dah lebih seminggu sikit sebelum nak naik semester baru, baru aku start buat. Nak buat camne. Kan masa cuti ni aku demam 3 minggu. Ada lagi baki cuti 4 minggu kan. Tapi, minggu pertama cuti tu tak leh kira sebab minggu tu tetap kena pi fakulti gak. Ade la program sikit. Minggu kedua tu ingat nak berehat kejap daripada melakukan sebarang pekerjaan. Ye la. Letih ar wei buat keje tak berenti2 dari Projek 3 (Executive Retreat Station (ERS)) sampailah kena menghasilkan presentation boards baru untuk portfolio review. Tu sebab ingat nak relax seminggu. Tapi, alangkah malangnya selepas minggu kedua aku telah diserang demam yang aku tak jangka pulak akan melarat sehingga mencecah 3 minggu lamanya. Rekod baru tu wei. Aku tak pernah demam selama itu. Habis 5 minggu sia2 begitu saje tanpa membuat kerja rumah yang lecturers bagi. Tapi, ada la jugak mintak reference daripada kawan2 sebelum tu sebagai panduan untuk menyiapkan kerja rumah tersebut. Kerja rumah tu bernama Working Drawing untuk Projek 3 (ERS) tu la. Working Drawing ni adalah sejenis drawing yang perlu dihasilkan oleh firma2 arkitek untuk dihantar kepada Pihak Berkuasa Tempatan (PBT) untuk mendapatkan kelulusan memulakan sesuatu projek. Bukan projek Sains ye kawan2. Projek pembinaan bangunan tau. So, minggu ke-6 baru start wat keje rumah. Tu pun masih lalok2 je otak sebab masih ada saki-baki demam contohnya seperti sakit kepala dan sakit tekak yang cam biskut Chipsmore. Kejap ada, kejap tak ada. Haih... Jadi, sekarang aku agak kelam-kabut nak menyiapkan keje rumah tersebut. Kelam-kabutlah sangat kan sampai sempat lagi tulis blog.

6 elevations and 2 sections to go!!! Ni memang kira kamikaze la ni. Tinggal 2 hari je lagi tarikh penghantaran drawing akan tiba. Confirm aku tak tido dua hari. Oh, mungkin akan tido tanpa sengaja di atas meja nanti. Harap tak mangambil masa yang lama la masa keterlajakan tidur itu. Go Inot!!! Go Inot!!!
------------------------------
Haa.. Tengok... Konon tak teruja nak tulis blog tadi, sekali kau tengok... Panjang dah rupanya aku menaip. Ni sebab aku suka merepek la ni sampai dah tertulis blog panjang2. Dah2. Aku nak wat keje rumah. Nanti jatuh reputasi aku sebagai budak yang dah meningkat maju di pandangan lecturers. Ok. Tata...

Jom buat keje masing2......

p/s: Semalam besday aku. Terima kasih kepada abah untuk 5 cucuk sate setiap sorang dan kepada mak, mee kari mak memang no. 1. Fabulous!!! Dan juga terima kasih untuk coklat pemberian adikku, Ija walaupun murah tapi memang sedap. Dan, Selamat Tahun Baru semua...

0 00 komen: