Popular Posts

There was an error in this gadget

Follow by Email

Tuesday, January 13, 2009

Kelaparan tahap mat pit....

Giler lapar sekarang...
Mana aku nak pi cari makanan pagi2 buta nih?
Nak pi kedai mamak macam pelik la pulak...
Ape pulak la kata orang tengok anak dara keluar sorang2 lepak kat kedai mamak pagi2 buta pulak tu...
Semalam dah hantar working drawing...
Sejak malam sebelum tu lagi dah lapar sebenarnya...
Tapi, alas perut dengan makan roti bersapukan kaya...
Takat makan roti, manalah cukup nak menghilangkan rasa lapar ini selama2nya...
Kau perhabihkan la satu bungkus roti keping tu, tak cukup kenyang punya kalau nak dibandingkan dengan kekenyangan selepas menikmati sepinggan nasi goreng ayam...
Ditambah pula dengan kekacakan tukang masak yang memasaknya...
Emm...
Nikmatnya tak terkata...
(untuk pengetahuan umum, aku dan kawan aku, ila suka makan nasi goreng ayam abang kacak di Padang... Ila kata muka tukang masak tu macam orang Korea... ape2 je la ila...)


Semalam bernasib baik sebab dapat settlekan drawing tu cepat...
Pi print dalm pukul 9 pagi...
Selesai print dalam pukul 11.50 pagi...
Then, pi submit kat office...
Ingat lepas tu nak pi makan tapi, entahlah...
Takde semangat nak makan bila tengok kawan di sebelah meja ni tak siap kerja lagi...
Emm...

Aku pun duduk termenung...
Konon2 fikirkan design la...
Ingat nak pi crit hari ni dengan Cik Sofie, tapi aku tak sempat nak siapkan model yang dia suruh buat sejak Khamis lepas...
Jadi, aku batalkan niat untuk crit...
Tadi, bila dia tunjuk muka pun aku dah menyorok di balik lap top...
Haha...
Kalau nak dibandingkan dengan Khamis lepas, aku semangat je bila dia panggil aku...
Sebab masa tu aku dapat siapkan model...
Tapi, hari ni...
Model tak siap sebab bahan tak cukup...
Ada beli bahan baru tapi macam tak boleh digunakan je sebab fizikalnya berlainan sikit daripada bahan sebelum ni...
Nak beli bahan yang asal, tapi duit pula semakin sikit... =.(

Aku memang betul2 nak jumpa Cik Sofie hari ni...
Tapi, segan la pulak nak berjumpa dengannya kalau takat nak mencedok idea je...
Bukan aku minta pun, tapi biasanya dia yang bagi secara sukarela...
Memang cukup bersyukur la aku sebab dia boleh melayan ke'blur'an aku... =.)

Fikir2 pasal design sampai la dekat Asar...
Cik Sofie pun dah balik...
Jadi aku tak pi crit pun ari ni...
Nasib baik bukan aku sorang je tak crit...
Hampir 1 kelas tak crit ari ni sebab sume sibuk settlekan drawing...
Tiba-tiba, aku rasa nak tidur pulak...
Jadi aku susun kerusi kat meja aku...
Terus aku baring lalu melelapkan mata sampai pukul 12.00 pagi...
Ni namanya tidur mati hasil tak tidur selama 2 hari...

Cuba bayangkan irama perut di dalam perut pada masa ini...
Dengan tak makan langsung tengahari tadi...
Breakfast pun tak berapa kenyang sangat...
Makan malam pun tak lagi...
Aku termenung kejap dalam surau...
Fikir2 nak makan kat mana ni...
Nak pi McD tapi aku terfikir untuk boikot pulak...
Lagipun nak jimat duit sekarang...
Fikir punya fikir...
Last2 tertidur sampai pukul 3.30 pagi...
Sejuk giler sampai menggigil aku kat dalam tu...
Tiba2 terasa macam mat pit pulak...
Aku bangun, basuh muka lalu balik ke studio...
Makan bahulu ngan biskut kawan bagi...
Pasni memang aku cari nasi lemak kot...
Lapar giler beb...

3 00 komen:

ila ni said...

hoh tdo smpai kul 12 ke?? ila nk kejutkan b4 balik tu tapi tak sampai ati.

memang seriyes lapa gile, ila balik je cheras terus baham segala yg ada atas meja makan.kerja seni lukis anak buah belom buat,haih......



*oh abang korea ku~!*

archienot said...

pkl 12 tu terjaga pun sbb kak Aan dtg kejutkan...
dia tanya msh blh stay studio ke?
org jwb la ye..
dia tanya lagi xnk balik bilik ke?
spontan org ckp "tak nak!!!"
haha..
fobia giler ngan bilik skrg..
adei..

pg td dah balun nasi lemak ngan kuih pau besambal makcik corner..
la ni lapar lg pulak..
jap gi nak pi lunch la plk..

archienot said...

ila..
xkan keje anak buah pn ila nk lengah2kan juge?
haha..
mak su wat perangai dah...
=.P