Popular Posts

There was an error in this gadget

Follow by Email

Saturday, November 27, 2010

Bila Orang Tanya, Aku Jawab Apa?

bila orang tanya aku bila aku nak beli kereta, aku hanya mampu senyap...
bila orang tanya aku bila aku nak kahwin, aku hanya mampu senyum...
bila orang tanya aku bila aku nak bawa boyfriend datang ke rumah, aku hanya mampu memandangnya kosong...
bila orang tanya aku bila aku nak belanja makan, aku hanya mampu buat tak dengar...
bila orang tanya aku bila aku nak balik dari ofis, aku hanya mampu berkata, "entah, tak rasa nak balik lagi."
bila orang tanya aku bila aku nak berhenti berpindah-randah, aku hanya mampu berkata, "selagi tak berjumpa orang yang sekepala dengan aku."

kini aku sedar, semua yang berlaku disebabkan aku tak ada impian yang tetap dalam hidup...
aku hanya ikut saja arus kehidupan aku macam sungai yang mengalir...
apa yang boleh memuaskan hati aku, itulah impian aku...

kereta, kenapa aku tak beli lagi?
sebab aku dah ada motor...
motor itu pun kena bayar ansuran untuk tempoh dua tahun lebih saja lagi...
dan aku belum rasa aku perlu memiliki kereta buat masa ini kerana motor sudah mampu membawa aku ke mana2 kecuali ketika hujan...
namun, kebaikannya aku mampu bergerak pantas kalau jalan sesak, dan aku mampu berjimat dalam membelanjakan duit petrol...
tetapi, aku masih rasa aku perlukan kereta untuk memuaskan hati orang lain yang sibuk bertanya kenapa aku tak beli kereta lagi...
dan aku rasa aku perlu beli kereta kerana aku tak mahu orang memandang rendah kepada aku dan menganggap aku sebenarnya takut untuk memandu kereta...
tolonglah...
aku tak suka untuk terpengaruh dengan kata2 yang kononnya nasihat...
"naik motor tak selamat"
hello...
aku dah berjuta kali kot mengembara naik motor ke hulu ke hilir, masih hidup lagi sampai sekarang...
yang penting kena berhati2lah kan...
yang tak selamat tu kalau naik motor macam mat rempit, tak pandai kawal motor dan tak konfiden langsung nak bawa motor...
kalaulah motor tu tak selamat, kenapa dicipta motor?
hairan sungguh dengan orang berfikiran lapuk tu...

kenapa aku tak kahwin lagi?
dah tu, calon suami pun tak ada, macam mana aku nak kahwin?
tolonglah carikan satu yang betul2 dirasakan terbaik untuk aku...
jangan disebabkan kemaruk nak tengok aku kahwin, senang2 je tarik mana2 lelaki yang dikenali yang entah baik entah jahat lalu nak kenen2kan dengan aku...
memanglah aku tak nak...
tolonglah...
aku letih...
jangan paksa aku...
biarkan aku buat keputusan sendiri...
aku tak mahu terpengaruh dengan mana2 nasihat pun...
aku keras hati?
mungkin...
mungkin kena tumbuk dengan anak lesung batu baru boleh jadi lembut kot?

aku masih mencari jalan keluar...
tolong berikan aku masa...

notakaki: hidup dalam kenangan buat aku tak nampak masa depan. aku cuba melupakan, tapi aku tak cukup kuat untuk kehilangannya. aku harap kau masih macam dulu, tapi mungkinkah terjadi?

0 00 komen: