Popular Posts

There was an error in this gadget

Follow by Email

Sunday, December 12, 2010

Mimpi Yang Tak Sudah

Malam tadi mimpi indah...
Hikhik...
(Gelak gedik sikit)
Mana tak indah...
Mimpi minta restu mak nak sekalikan majlis perkahwinan dengan abang kedua aku tahun depan...
Kebetulan pula abang aku memang nak kahwin tahun depan...
Hmmm...
Masalahnya, walaupun dah minta izin tetapi Mr. Right masih belum muncul2...
Encik A pun tak menunjukkan sebarang tindak balas...
Tak taulah dia baca ke tak surat yang aku tujukan untuk dia tu...
(Kalau dia baca pun bukannya dia tau pun kan surat tu ditujukan untuk dia)
Macam mana ek?
Macam mana nak mulakan perhubungan ini?

"Awak, betul ke mak saya kata awak suka saya. Awak, jom kita kahwin."
Haish, desperate sangat bunyinya...

"Awak, awak pernah ada apa2 perasaan dekat saya ke sebelum ni?"
Kalau dia jawab tak, macam mana? Malu aku!

"Awak, masa mak saya kata mak awak pernah cerita ada perempuan bagi baju kat awak, tiba2 saya rasa semacam panas badan. Awak tau ke apa maksudnya?"
Hihihihihiiiiiii... Aku jeles ke?

Macam mana ni?
Macam mana ni?

Lelaki yang baik adalah untuk perempuan yang baik...
Awak baik, saya nakal...
Dulu, itulah sebabnya saya jauhkan diri daripada awak...
Layakkah diri saya untuk awak?
Tapi, bila saya fikir2 balik, bukankah itu satu hikmah untuk saya sekiranya awak ditakdirkan menjadi pasangan hidup saya...
Hikmahnya, awak mampu membimbing saya ke jalan yang lurus, jalan yang diredhai Allah...
Mungkin dengan mencintai awak, saya akan lebih mencintai Allah...

Awak, masihkah ada lagi harapan untuk saya bersama dengan awak?

"Rabbana hab lana min azwajina wa dzurriyyatina qurrata A'yunin waj'alna lil-muttaqina imama."
Meaning...
"Our Lord! grant us in our mates and offspring the joy of our eyes and make us patterns for those who guard against evil."
"Wahai Tuhan kami, berilah kami beroleh dari isteri-isteri dan zuriat keturunan kami: perkara-perkara yang menyukakan hati melihatnya, dan jadikanlah kami Imam ikutan bagi orang-orang yang (mahu) bertaqwa."
(Surah Al-Furqan, Ayat 74)

InsyaAllah...



3 00 komen:

ila ni said...

inot, ila memahami perasaan inot, tak tau macam mana nak memulakan langkah, apa lagi kita perempuan, malu a weh nk start dulu.er.. nak cakapnye, ilap un tak tau macam mana nak bagi kata2 tunjuk ajar kat inot wahahahah!

yang penting, doa jangan penah berenti.

INOTLOVEHUNTRESS said...

yup, mmg doa tak berhenti kot..
sekarang mak suruh contact balik dgn laki tu, tp rasa serba-salah sebab sebelum ni pernah melarikan diri jauh2 drpd dia...
kalau boleh nak je suruh mak uruskan dgn mak dia tapi taulah kan perasaan seorang perempuan...
malu menebal kot kat dlm diri ni...

ila, org ada kisah cinta seseorang utk dikongsi sbg panduan...
bukan cinta tipikal macam budak2 sekarang tau..
bila agaknya ek boleh cerita kat ila?

ila ni said...

jom lepak mapley!